Beschrijving Onderdelen

Kunststofvloer

Alle Vortex Karperboten zijn uitgerust met een stevige kunststofvloer met een zogenaamde honingraat structuur. Door deze structuur is de vloer zeer licht maar echter supersterk. De toplaag is zwart van kleur en bestaat uit gelcoat.

Lattenbodem

Alle Vortex Roll up Karperboten zijn uitgerust met een stevige oprolbare kunststofvloer met een zogenaamde honingraat structuur. Door deze structuur is de vloer zeer licht maar echter supersterk. De toplaag is zwart van kleur en bestaat uit gelcoat.

Plankentas

De Deluxe modellen hebben een extra tas bijgeleverd gekregen waarin de vloer vervoerd kan worden. Dit is een draagtas uitgevoerd met 12 mm ritsen om de tas te sluiten.

Air Deck

De Vortex 285 Deluxe en 310 deluxe zijn leverbaar met een Air Deck vloer. Deze stevige opblaasbare vloer zorgt voor een lichter pakket. De stabiliteit is prima te noemen echter minder stabiel dan een vloer in een kunststof uitvoering. Vooral bij het gebruik van benzine motoren.

Aluminium zijstrips

Deze strips die aan weerszijden van de vloer worden aangebracht als de vloer eenmaal in de boot zit zorgen voor een kaarsrechts vloer en zeer strakke boot. Strips hebben een holle en een vlakke kant. De vlakke kant komt op het bodemdoek te rusten waarbij de holle kant de uitsparing voor de tube vormt.

Pomp

De voetpompen die standaard geleverd zijn bij de Vortex boten zijn de zogenaamde  10 L Bravo pompen. Een stevige kwaliteitspomp met een grote vulopening waardoor de tijd die men kwijt is aan het oppompen korter wordt.

Ventielen

De boten zijn uitgevoerd met een veiligheids ventielsysteem. Dit zorgt ervoor dat wanneer men de boot oppompt dat er wel lucht in de boot gepompt kan worden maar dat er geen lucht kan ontsnappen. Dit komt door het ingebouwde veertje. Wanneer men de lucht uit het compartiment wilt laten lopen drukt men simpelweg het ventiel in en draait het een kwartslag. Alle Vortex karperboten zijn hiermee uitgerust.

Handvatten

De boten zijn uitgevoerd met zeer stevige handvatten. Deze zwarte flexibele grepen zorgen er voor dat de boot op een makkelijke wijze op te pakken is en te verplaatsten. De neus greep zorgt voor een stevige grip bij het uit het water tillen of leeg laten lopen van de boot

Zitting

Allen boten zijn standaard uitgevoerd met een zeer stevige aluminium zitting. De zitting is middels op de boot bevestigde nylon draagbanden veilig en gemakkelijk te monteren.  De Deluxe modellen hebben standaard een extra zittingsbevestigingspunt.

RVS sleepogen

Op de boeg aan de onderkant zijn RVS sleepogen gemonteerd waar men de boot aan kan slepen.

Hijsogen

Aan de binnenkant van de boot in de boeg zijn zogenaamde Hijsogen verlijmd. Hier kan men zichzelf hieraan zekeren  middels de lifeline als men (bij ruig weer) het water op gaat om de lijnen uit te varen of een vis te drillen. Mocht men onverhoopt te water raken dan drijft de boot niet af.

Peddels

Standaard wordt iedere boot geleverd met een set deelbare peddels.  De peddels zijn gemaakt van aluminium met een diameter van 30 mm en worden bevestigd middels het centrale gat dat door de peddels heen loopt. Dit voorkomt dat de peddel los raakt van de boot tijdens gebruik. Door de feedback van onze klanten is besloten om de peddels niet deelbaar te maken in het midden maar echter alleen het roeiblad afklikbaar te maken. Tevens is gezorgd voor een iets langer blad met een lichte curve er in waardoor deze beter water verplaatst en men beter kan roeien,

Roeidolsysteem

Het roeidolsysteem is het best wat er op de markt te verkrijgen is. Door het systeem waarbij de peddel als het ware geborgd blijft aan de boot en dus niet los kan raken kan men rekenen op een veilig gebruik.. De roeidol die standaard is gemonteerd op de boot is gemaakt van een plastic kopstuk in combinatie met een RVS pen. Dit roeidolsysteem is ook in RVS te verkrijgen.

Tassen

De zwarte extreem duurzame tassen waarin de boten verpakt zitten geven een excellente bescherming tijdens het transport. De vloerdelen worden in aparte tassen geleverd bij de Deluxe modellen. Met hun waterdichtheid zorgen de tassen ook dat uw auto niet nat wordt en dat eventueel in de boot achtergebleven vuiligheid in de tas opgevangen wordt. Uitgevoerd met 12 mm ritsen om de tas te sluiten. Door de feedback van onze klanten is besloten om de tassen dusdanig te maken dat men de boot als het waren er in legt en dan vervolgens de tas er om heen vouwt. Bij koud weer is het rubber waar rubberboten van gemaakt zijn stugger en is het opvouwen van een boot iets lastiger. Door deze oplossing zijn we van dat probleem af.

Spiegel

Alleen Vortex karperboten zijn uitgevoerd met een volledig kunststof gelamineerde spiegel. Een rubbere strip aan de bovenzijde voorkomt inwatering en zorgt voor een goede bescherming tegen beschadiging van de hengel.

Op het gedeelte waar de motor op komt te hangen is een motorplaat van gepodercoat aluminium aangebracht met aan de achterkant een kunstofplaat.

Peddelclip

De peddels kunnen aan het uiteinde van de tube vastgezet worden in de hiervoor gelijmde clips. Dit voorkomt hinderlijk klapperen tijdens het varen.

Waterkerende stootlijst zijkant boot

Elke boot is uitgevoerd met een extra stevige zwarte stootband over de gehele lengte van de boot. Deze waterkerende stootlijkst met opstaande rand zorgt ervoor dat het buiswater bij de vaart niet in de boot kan komen en gaat beschadigingen tegen bij het aanmeren ergens tegen aan.

Stootlijst onderkant boot (kiel)

Over de gehele lengte van de kiel is een extra sterke stootlijst aangebracht die beschadigingen van de onderkant van de boot tegengaat bij het aan land trekken.

Stootlijsten onderkant boot (zwarte bodemdoek)

Over de gehele lengte van boot is een extra sterke stootlijsten aangebracht aan weerszijden die beschadigingen van de onderkant van de boot, waar de stringers op het doek rusten, tegen gaan bij het aan land trekken.

Stootlijsten onderkant boot (drijvers)

Bij het leeg laten lopen van de boot, als men de zelflozer gebruikt rust de boot op de twee drijvers welke op de grond rusten. Om beschadigingen op deze plaats tegen te gaan zijn hier twee stootlijsten aangebracht. De modellen vanaf de Vortex 240 Basic  zijn uitgevoerd met een opblaasbare kiel aan de binnenzijde van de bodem. Door deze kiel op te blazen krijgt de boot zijn karakteristieke V bodem die zorgt voor excellente vaareigenschappen. Om deze kiel te beschermen is er een slijtvaste stootlijst over de gehele lengte van de boot aangebracht

Stootlijsten achterkant boot (zwarte bodemdoek)

Over de gehele breedte van de spiegel van de boot is een extra sterke stootlijst aangebracht die beschadigingen van de onderkant van de boot hier tegen gaat.

Opblaasbare kiel

De modellen vanaf de Vortex 240 Basic  zijn uitgevoerd met een opblaasbare kiel aan de binnenzijde van de bodem. Door deze kiel op te blazen krijgt de boot zijn karakteristieke V bodem die zorgt voor excellente vaareigenschappen. Om deze kiel te beschermen is er een slijtvaste stootlijst over de gehele lengte van de boot aangebracht.

Accu/tankhouder

Om hinderlijk schuiven te voorkomen van accu of benzine tank is bij de modellen met een deelbare bodem standaard een accu/tankhouder bij geleverd. Deze mat van zwart 1100 decitex doek in combinatie met het koord zorgt voor het veilig vast kunnen maken van de accu of benzinetank aan de vloer.

Zelflozer

Aan de onderkant van de spiegel is  een zelflozer gemonteerd die er voor zorgt dat de boot gemakkelijk leeg te laten lopen is als er wat water in staat. De speciaal op de tube verlijmde stootstrips zorgen voor een optimale bescherming van de tube tijdens het optillen aan de neus.

Reparatie set

Elke boot is standaard voorzien van een reparatieset bestaande uit speciale lijm voor rubberboten en een stuk zwart doek voor de bodem en groen doek voor de tube.

RVS ogen

Bij alle Vortex Karperboten zijn twee RVS sleepogen gemonteerd onderaan de de boeg. Hieraan kan men de boot slepen of vast leggen.